Banaan karamel overnight oats
Ontbijt, Recepten

Banaan karamel overnight oats

Voor wie mij al een lange tijd volgt, weet dat ik ontzettend dol op havermout ontbijtjes. Je hebt ze in allerlei vormen, zoals havermoutpap, overnight oats of baked oats uit de oven. Als het koud is geef ik voornamelijk de voorkeur aan warme havermoutpap en zodra het warm is, ga ik vaker voor overnight oats. Maar af en toe heb ik in de winter ook weleens zin in overnight oats. En dus ging ik aan de slag met een nieuwe smaak: banaan karamel overnight oats.

Als het gaat om overnight oats, dan vind ik vooral de variant met pindakaas en jam erg lekker. Maar nu ik deze banaan karamel overnight oats heb geprobeerd, heb ik een nieuwe favoriet. Wat is dit een geweldig lekkere combinatie! Om de karamel smaak te versterken en extra eiwitten toe te voegen, gebruik ik eiwitpoeder van Myprotein in de smaak salted karamel. Deze smaak heb ik eigenlijk altijd wel in huis, omdat het een van mijn favorieten is. Het toevoegen van eiwitpoeder aan dit recept is overigens geen must. Dus als je het niet in huis hebt of wil gebruiken, dan kun je het prima weglaten.

Om de karamel smaak nog meer naar boven te halen, top ik de overnight oats af met de salted karamel protein pudding van melkunie. Dit in combinatie met de overnight oats, zorgt voor het perfecte eiwitrijke ontbijt. Ga jij dit gezonde recept proberen?


Banaan karamel overnight oats

Recipe by LindaCourse: OntbijtDifficulty: Makkelijk
Aantal

2

porties
Voorbereiding

5

minutes
Baktijdminutes

Ingrediënten

  • 60 gram havermout

  • 20 gram chiazaad

  • 0.5 banaan geprakt

  • 200 – 225 ml (plantaardige) melk

  • optioneel: 20 gram eiwitpoeder salted karamel

  • 1 bakje salted karamel protein pudding à 200 gram

  • toppings naar keuze

Werkwijze

  • Meng alle ingrediënten voor de overnight oats (behalve de karamel pudding) in kom goed door elkaar. Voor een wat dikkere variant gebruik je 200 ml melk en voor een wat dunnere variant 225 ml.
  • Bewaar het geheel, goed afgesloten, een nacht in de koelkast.
  • Verdeel de overnight oats over 2 porties en verdeel de karamel pudding over de overnight oats.
  • Maak je ontbijt af met toppings naar keuze, zoals banaan en granola.

Misschien vind je dit ook leuk

Popular Posts

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *