Kiwi Chiapudding
Ontbijt, Recepten

Kiwi Chiapudding

Hoewel ik doordeweeks meestal ontbijt met havermoutpap, vind ik een ontbijtje met kwark wel een fijne afwisseling. Deze keer ging ik voor kiwi chiapudding met kokoskwark. Een lekker en gezond ontbijt.

Het ideale aan dit ontbijtje is dat je het de avond van tevoren al klaar kunt zetten in de koelkast. Chiazaad heeft wel even de tijd nodig om het vocht op te nemen en te ‘veranderen’ in pudding. Idealiter minimaal een paar uur. Zelf kies ik er dus altijd voor om het een hele nacht in de koelkast te zetten. ‘s Ochtends roer ik de pudding even door en maak het ontbijtje af met kwark en fruit naar keuze. Deze keer ging ik dus voor kiwi met schil. Wist je dat kiwi boordevol vitamine C zit? Vitamine C geeft een flinke boost aan je weerstand en dat kunnen we op sommige momenten wel wat extra gebruiken. Op de website van Zespri lees je veel meer info over de voordelen van kiwi’s.

Voor deze kiwi chiapudding geef ik er de voorkeur aan om kokoskwark of yoghurt te gebruiken. Dan hoef je geen andere smaakmakers meer toe te voegen om een heerlijk ontbijt te hebben. Over chiapudding bestaan verschillende meningen, sommige vinden de textuur verschrikkelijk en ik ben er juist dol op. Chiazaad zelf bevat ontzettend veel vezels en is laag in koolhydraten. Daarom past dit ontbijt ook goed in een koolhydraatarme leefstijl. De vezels zorgen ervoor dat je goed verzadigd bent, net als de eiwitten uit de kwark/yoghurt.

Durf je het aan om je ontbijtje een upgrade te geven? Bekijk dan ook eens dit recept voor matcha chiapudding. Zo niet, lees dan snel verder naar onderstaand recept en probeer dit makkelijke en snelle ontbijtje.


Kiwi Chiapudding

Recipe by LindaCourse: OntbijtDifficulty: Makkelijk
Aantal

2

porties
Voorbereiding

2

minutes
Kooktijdminutes
Totale tijd

1

hour 

Ingrediënten

  • 50 gram chiazaad

  • 250 ml (plantaardige) melk

  • 300-400 gram kwark/yoghurt

  • 2 kiwi’s

Werkwijze

  • Meng de chiazaad met de melk en roer goed door met een lepel.
  • Zet het mengsel in een afgesloten pot een nachtje in de koelkast. Of minimaal 1 uur.
  • Verdeel de chiapudding over 2 schaaltjes en serveer met de kwark/yoghurt en kiwi.

Misschien vind je dit ook leuk

Popular Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *