Banaan pindakaas tiramisu
Ontbijt, Recepten

Banaan pindakaas tiramisu

Wist je dat je ook gewoon met een lekkere tiramisu kunt ontbijten? Deze banaan pindakaas tiramisu is het perfecte ontbijtje. Je maakt deze tiramisu namelijk met magere kwark als basis. Een lekker eiwitrijk en vullend ontbijtje dus. 

Gezonde tiramisu met banaan

Voor mij valt de banaan pindakaas tiramisu in de categorie gezond ontbijt. Het is een combinatie van voedzame ingrediënten met het lekkere van de lange vingers. Maar wist je dat lange vingers maar 24 calorieën per stuk zijn? Per portie, dus per persoon, heb je voor dit recept 4 lange vingers nodig. Je kan ook minder gebruiken, als je liever wat bespaart op het totaal aantal calorieën. Zelf vind ik het echter een fijn idee om iets lekkers te combineren met iets voedzaams. Op deze manier houd ik mijn cravings naar zoetigheid prima in balans.

Je kunt voor dit ontbijtrecept iedere pindakaas gebruiken, die je lekker vindt. Ik probeerde met dit recept voor het eerst de super romige pindakaas van Bonnemaman. Een nieuw product voor het merk, dat je waarschijnlijk kent van de heerlijke jam.

Gezond ontbijten met tiramisu

Is dit ontbijtje ook geschikt voor een werkdag? Ja, zeker! De gezonde tiramisu kun je prima de avond van tevoren maken en in de koelkast bewaren. De smaken kunnen er dan goed intrekken. ‘s Ochtends maak je het ontbijtje af met een eetlepel pindakaas. Ook makkelijk om mee te nemen in een to go beker. Ga jij deze gezonde banaan pindakaas tiramisu proberen? Of neem gerust een kijkje op Snoepgezond bij andere heerlijke en gezonde ontbijtrecepten.


Banaan pindakaas tiramisu

Recipe by LindaCourse: OntbijtDifficulty: Makkelijk
Aantal

2

porties
Voorbereiding

10

minutes
Totale tijd

10

minutes

Ingrediënten

  • 300 gram magere kwark

  • Flavordrops naar smaak

  • 1 rijpe banaan

  • 8 lange vingers

  • 1 espresso

  • 20 gram pindakaas

Werkwijze

  • Zet een espresso en laat deze afkoelen tot gebruik.
  • Meng de magere kwark met de flavordrops naar smaak.
  • Pak twee glazen of to go bekers.
  • Doop vier lange vingers in de espresso en verdeel over de boden van de twee glazen.
  • Verdeel de helft van het kwarkmengsel hierover.
  • Snijd de banaan in plakjes. Verdeel 1/2 banaan in plakjes over de twee glazen.
  • Herhaal bovenstaande stappen met de overige lange vingers, kwark en banaan.
  • Dek af en zet minimaal 2 uur of een hele nacht in de koelkast.
  • Verdeel vlak voor het serveren de pindakaas over de twee glazen.

Misschien vind je dit ook leuk

Popular Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *